گالری نسیم

گالری نسیم | جدید ترین و با کیفیت ترین عکس های مناسبتی

۱۳۴۷ مطلب در جولای ۲۰۲۰ ثبت شده است

فایل روت سامسونگ A7 2018 | A750GN اندروید 9

فایل روت سامسونگ A7 2018 | A750GN اندروید 9

بدون مشکل آنکریپت شدن دستگاه A750GN بعد روت

بدون مشکل نول شدن سریال A750GN بعد از روت

بدون مشکل از کار افتادن دکمه های Back و Recent App

بدون مشکل قطع شدن صدای اسپیکر A750GN

با قابلیت حل مشکل پریدن سریال بعد از ریست فکتوری

 تنها با ادین,بدون نیاز به باکس و دانگل

تمام باینری ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پتانسیل سنجی در محلول های نا ابی

پتانسیل سنجی در محلول های نا ابی

 

36 اسلایدی- حاوی جداول , شکل  , نمودار , با توضیحات کامل مطالب و کیفیت مطلوب.

بخشی از اسلاید:

پتانسیل سنجی یکی از اساسی ترین روشهای اندازه گیری pH,فعالیتهای یونی و پتانسیل های

ردوکس در محلولهای نا ابی است.

 تکنیکهای اصلی پتانسیل سنجی در محلولهای ناابی:

در ان نیروی الکتروموتوری یک پیل متشکل از الکترود شناساگر و یک الکترود مرجع را اندازه گیری

میکنیم.به طور کلی برای اندازه گیری نیروی الکتروموتوری پیل ها از یک میلی ولت/ pH سنج با

امپدانس بالا استفاده میکنیم.

پتانسیل الکترود مرجع باید ثابت و تکرار پذیر باشد.

اگر اتصال مایع بین الکترود شناساگر و الکترود مرجع وجود داشته باشد باید پتانسیل اتصال مایع در

محاسبات وارد شود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ساخت ماشین کنترلی دست ساز با توضیح کامل و دارای عکس مراحل ساخت.

ساخت ماشین کنترلی دست ساز با توضیح کامل و دارای عکس مراحل ساخت.

باسلام واحترام.

فایل موجود مراحل کامل  آموزش ساخت ماشین کنترلی دست ساز و داشتن تصویر مرحله به مرحله برای راحتی مخاطب می باشد. امیدوارم خوشتون بیاد.و تا حد امکان مبلغ پایینی گذاشته شده.             یاحق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بخش زرعونی قرابادین کبیر عقیلی خراسانی

بخش زرعونی قرابادین کبیر عقیلی خراسانی

ناتوانی جنسی از دیدگاه طب رایج: ناتوانی جنسی در مردان به فقدان نعـوظ یـا نعـوظ نـاقص وکوتاه که شخص نتواند عمل مقاربت را تا حد اقناع ادامه دهد گفته میشود. در فرآیند نعوظ، تحریک جنسی باعث شل شدن عضلات صاف کورپوس کاورنوزوم وعروق آلت شده وجریان خون آلت افزایش مییابد. ختلالات نعوظ میتواند علل عروقی، نوروژنیک، خلقتی، غددی و یا روحـی روانـی داشـته باشد. اختلالات روحی روانی میتواند عمـومی(Generalized( و یا موقعیتی(Situational (باشند. در حالت عمومی، یـا فقـدان اولیه برانگیختگی جنسی به عنوان علت مطرح است و یـا ایـن حالـت در اثـر افـزایش سـن بوجـود آمـده اسـت. در حالـت موقعیتی، یا عامل شریک جنسی مطـرح بـوده و یـا مشـکلات زمینه ای مانند استرس و انزال زودرس ناتوانی را ایجاد میکند. بیماریهای مزمن روحی روانی چون افسـردگی نیـز مـیتواننـد عامل ایجاد ناتوانی باشند.  ناتوانی جنسی از دیدگاه طب سنتی(نقصان باه) منی ماده رطوبی حاصل از هضـم چهـارم اسـت کـه مـاده خونی بسیار لطیف و پخته شده به حساب میآید. بـرای ایجـاد نعوظ نیاز به ماده رطوبی است که قابل تبدیل شدن به باد است که این ماده در هضم سوم بوجود میآید. سـبب بوجـود آمـدن آرزوی شهوانی و حرکات جنسی یـا بسـته بـه اوهـام و خیـال است یا به واسطه ماده ریحی اسـت کـه در هضـم سـوم یعنـی هضم عروقی ایجاد میشود(13 ،(از دیدگاه طب سنتی شرط آن که ارتباط جنسی صحیح بین زن و مرد شکل گیرد آنسـت کـه اعضای رییسه یعنی قلب، مغز، کبـد و اعضـای تناسـلی سـالم باشند. اسباب ضعف جنسی یا کم بودن منی و کاهش حـدت آن، استرخا یا شل شدن آلـت و امـور وهمیـه(علـت هـای روانـی عصبی) میباشد ( از نظر ابن سینا اسـباب ضـعف جنسی بسته به اندام درگیر پنج مورد را شـامل مـیشـود؛ آلـت تناسلی، بیضه و اعضای تناسلی، اندام رییسـه، انـدام تحتـانی و اندام مجاور خاص .(عقیلی خراسـانی در کتـاب خلاصه الحکمه ناتوانی جنسـی را در دو دسـته کلـی ناشـی از ضعف شهوت و یا به واسطه استرخای آلت طبقه بنـدی کـرده است(10 ،(لاغری و ضعیفی بدن، کـاهش منـی، سـکون و بـی حرکتی منی، نداشتن نزدیکی برای مـدت طـولانی، کراهـت از عمل جنسی به علت ضعف نفس، بیماری معده و کبد، بیماری مغز، ناراحتی کلیوی از علل نـاتوانی جنسـی بـه دلیـل ضـعف شهوت شناخته میشوند. ناتوانی جنسی به سبب استرخای آلت نیز به چهار علت ضعف و لاغری بـدن، تـرک نزدیکـی بـرای مدت زمان طولانی، تولید ریح کم در اسـافل بـدن و درگیـری اعصاب مثل فالج (فلج ناشـی از سـکته مغـزی در نیمـه بـدن) حادث میشود 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بخش ذرورات قرابادین کبیر عقیلی خراسانی

بخش ذرورات قرابادین کبیر عقیلی خراسانی

ذرور

 

ذرور. [ ذَ ] (معرب ، اِ) معرّب از داروی فارسی . دوای خشک سوده یا کوفته پراکندنی و پاشیدنی در چشم و قروح و جراحات . سوده های خشک ادویه که برای قطع رطوبات بر ریش و خستگی پراکنند یا در چشم کنند. ذریرة. ج ، ذرورات . || نوعی بوی خوش یعنی عطر. ذریرة. ج ، اَذِرّة. داود انطاکی در تذکره گوید: هر دارو که سحق کنند برای قطع رطوبات و خون و اصلاح خستگیها بشرط آنکه با مایع و روانی نیامیزد. و در داروهای چشم علاوه بر شروط مذکوره ، باید مبرّد باشد تا اکثار آن زیان نکند - انتهی . : و غبار مواکب او را ذرور دیده های خود ساختند. (جهانگشای جوینی ).
گهی که اطلس رای تو روی بنماید
چو گرد پنبه بود مهر و بر مثال ذرور.

نظام قاری .


و داود انطاکی ساختن اقسامی از ذرور را ذکر کند از جمله ذرور ابیض وذرور اصفر و ذرور یلصق الجراح و یجفف الرطوبات و یلحم و یأکل اللحم الزائد. و ذرور سریعالفعل و ذرور یقطع الدم حیث کان و یجفف کل قرح کالجدری و غیره . و در تحفه ٔ حکیم مؤمن ، چند قسم ذرور را نام برد و طریقه ٔ ساختن آن بنماید. از جمله : ذرور اصفر صغیر وردینج و درد چشم اطفال را عجیب النفع بود. صفت آن : انذروت پرورده پنج مثقال ، مامیثا دو مثقال کوفته و پخته صلایه کنند تا هم چون غبار شود. ذرور اصفر کبیر وردینج ورمد قدیمی را نفع دهد. صفت آن : انذروت مربی پنج درم ، مامیثا دو درم ، صبر و بذرالورد و زعفران از هر یک نیم درم ، افیون چهاردانگ ، همه را کوفته و پخته صلایه کنند تا همچو غبار شود. ذروری که بیاض را قلع کند و صفت آن : کف دریا و پوست تخم مرغ از هر یک پنج درم ، نبات و انذروت و اسفیداج از هر یک چهار درم ، نوشادر درمی ، همه را کوفته و پخته صلایه کنند تا هم چو غبار شود. ذروری که خارش چشم را مفید بود وصفت آن : صبر و حضض و پوست هلیله ٔ زرد و مامیثا از هر یک ده درم . همه را کوفته و پخته صلایه کنند تا هم چو غبار شود. ذروری که قروح را دفع کند و صفت آن : شنج محرق و شادنج مغسول از هر یک ده مثقال ، کوفته و پخته صلایه کنند تا همچو غبار شود. ذرور شادنج سبل و غلظ اجفان را نفع دهندصفت آن : شادنج ده درم انذروت و صبر سقوطری و حضض یکی و هلیله سیاه و پوست هلیله کابلی از هر یک پنج درم . زعفران نیم درم . همه را کوفته و پخته صلایه کنند تاهم چو غبار شود. ذروری که موسرج و قروح العین را سودمند آید و صفت آن : اثمد و شادنج از هر یک سی درم کوفته و پخته صلایه کنند تا هم چو غبار شود.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حل مسائل مقدمه ای بر ذرات بنیادی دیوید گریفیث به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 253 صفحه

حل مسائل مقدمه ای بر ذرات بنیادی دیوید گریفیث به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 253 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

ذره بنیادی (به انگلیسی: Fundamental particle) یا ذره ابتدایی (به انگلیسی: Elementary particle) ذره‌ای است که ساختار داخلی آن پیش‌ساختاری نداشته باشد (یا هنوز مشخص نشده باشد). ذرات بنیادی شناخته شده در فیزیک توسط نظریه‌ای به نام مدل استاندارد ذرات بنیادی بررسی می‌شوند. این ذرات متشکل از فرمیون‌های بنیادی (که ماده و پاد ماده را می‌سازند) و بوزون‌های بنیادی (بوزون‌های پیمانه‌ای و بوزون هیگز) «ذرات حامل نیرو» (که بیشتر حامل نیروهای طبیعت اند) هستند. آن‌ها متمایز کنندهٔ تعاملات بین فرمیون‌ها هستند. هر ذره‌ای که از چند ذرهٔ بنیادی تشکیل شده‌باشد یک ذرهٔ ترکیبی است.

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه ای تاریخی بر ذرات بنیادی

فصل دوم: دینامیک ذرات بنیادی

فصل سوم: سینماتیک نسبیتی

فصل چهارم: تقارن ها (Symmetries)

فصل پنجم: حالت های ثابت (Bound States)

فصل ششم: حساب فینمن (The Feynman Calculus)

فصل هفتم: الکترودینامیک کوانتومی

فصل هشتم: الکترودینامیک و کرومودینامیک کوارک ها

فصل نهم: تعاملات ضعیف (Weak Interactions)

فصل دهم: نظریه های پیمانه ای (Gauge Theories)

فصل یازدهم: نوسانات نوترینو

فصل دوازدهم: بعدی چیست؟

ضمیمه الف: تابع دلتای دیراک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پاورپوینت کامل و جامع با عنوان حدیث غدیر در 86 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان حدیث غدیر در 86 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

خطبه غدیر، خِطابه‌ای از پیامبر اسلام(ص) است که علی(ع) را مولای مسلمانان معرفی می‌کند. پیامبر(ص) اینخطبه را در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ قمری، هنگام بازگشت از حجة الوداع در منطقه‌ای به نام غدیر خم، بعد از نزولآیه ۶۷ سوره مائده بیان کرد. بسیاری از عالمان شیعه و سنی این خطبه را نقل کرده‌اند.

حدیث غدیر بخشی از این خطبه است که در آن، پیامبر فرموده است: «هرکس من مولای (سرپرست) اویم، علی (ع) مولای (سرپرست) اوست». این بخش از خطبه را بیش از ۱۱۰ نفر از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین به صورت متواترنقل کرده‌اند، با این شرایط نه تنها تواتر حدیث غدیر مسلم است، بلکه مى توان گفت به مراتب، فوق حدّ تواتر است.

این خطبه یکی از قوی‌ترین دلایل ولایت و سرپرستی امیرالمومنین بعد از پیامبر اسلام است. قرائن و شواهد مختلفی این حدیث را در اثبات ولایت امیرالمومنین تأیید و تقویت می‌کنند.

علامه امینی مجموع سلسله اِسناد خطبه و حدیث غدیر را از منابع اهل سنت گردآوری کرده و به همراه سایر دلایلِ اثبات کننده واقعه غدیر در قالب یازده جلد کتاب الغدیر، منتشر کرده است.

مضمون خطبه غدیر در طول قرن‌های متمادی، به چند صورت در منابع حدیثی و تاریخی شیعی و سنی نقل شده است. وجه «اشتراک تمام آنها، اعلان ولایت حضرت علی(ع) است. عبارت « مَنْ کُنْتُ مَولاهُ فَهذا عَلِی مَولاهُ (ترجمه: هرکه من مولای او هستم، این علی مولای اوست.)» در همه این نقل‌ها مشترک است. این بند از خطبه با عنوان حدیث غدیر معروف شده است.

 

فهرست مطالب:

واقعه غدیر در چه سالی رخ داد؟ منظور از ثقل اکبر و ثقل اصغر چه کسانی هستند؟ کدام سوره در شأن حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) نازل شد؟ چه کسانی در آغاز با حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) بیعت نکردند؟

آیا حدیث غدیر در کتب معتبر اهل سنت یا صحاح سته ایشان نیز آمده است؟

چه دلیلی بر صحت برداشت شیعه از حدیث غدیر، که مولی را به معنی سرپرست می دانند، وجود دارد؟

منظور از عبارت (و اعلم کل ابیض و اسود) در خطبه غدیر چیست؟

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه غدیر بر چه مسایلی بیشتر تأکید کردند؟

اهل سنت معتقدند در جریان غدیر حدیث «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» ادامه دارد که شیعه از ترس روشن شدن حقیقت آن را پنهان کرده است؟

متن حدیث غدیر را آن‌ گونه که شیعیان نقل می‌کنند، چگونه می‌ توان از نظر علم درایه و رجال اثبات نمود؟

منظور از تولی و تبری که در حدیث غدیر به آن اشاره شده (اللهم وال من والاه و عاد من عاداه) چیست؟ به طور کامل؟

آیا در این که آیه ولایت یا همان آیه 55 سوره مائده درباره حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام‌) است اتفاق نظری وجود دارد؟

راویان حدیث غدیر چه کسانی هستند؟

آیا حدیث غدیر از طریق زنان هم نقل شده است؟

منابع

پاورقی ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانلود پاورپوینت حدیث غدیر(نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت حدیث غدیر(نسخه کامل)

پاورپوینت حدیث غدیر(نسخه کامل) در 34 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است.

در پاورپوینت حاضر به شکل کامل به موارد زیر پرداخته می شود:

- موقعیت جغرافیایی غدیر خم

- اهمیت غدیر خم

- خطبه غدیر

- قصیده حسان بن ثابت

- دلایل اهمیت حدیث

- تواتر حدیث غدیر

- بزرگترین مستند شیعه

- شهادت دو آیه سوره مائده

- بشارت درباره حضرت مهدی

- ادبیات غدیر و غدیریه‌ها

- ایرادات بر حدیث غدیر و پاسخ آن

- ایراد اول

- پاسخ ایراد مذکور

- ایراد دوم

- ایراد سوم

- ایراد چهارم

- ایراد پنجم

- ایراد ششم

- پانویس

- منابع

تعداد اسلاید: 34

فرمت: قابل ویرایش

قابل ارائه در سمینارهای کلاسی و دانشجویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طرح لایه باز بنر عید غدیر خم

طرح لایه باز بنر عید غدیر خم

طرح لایه باز بنر عید غدیر خم

فرمت : tiff

دو فایل پشت و رو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طرح لایه باز بنر عید غدیر خم (طرح شماره 2)

طرح لایه باز بنر عید غدیر خم (طرح شماره 2)

طرح لایه باز بنر عید غدیر خم

فرمت : tiff

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰