این پاورپوینت با موضوع استراتژی مطلوب با 58 اسلاید با عناوین
تعریف استراتژی
چرا برنامه ریزی را استراتژیک می نامند
مدیریت استراتژیک چیست ؟
چرا تفکر استراتژیک
انواع استراتژی
راهبردهای بازاریابی جهانی
تعریف استراتژی
راهی است که رسیدن به هدف را تضمین نموده و جهت گیری سازمانی را برای بکارگیری توانمندی سازمانی و بهره گیری از فرصتها فراهم می سازد
چرا برنامه ریزی را استراتژیک می نامند
بدین دلیل که :
تعیین بهترین راه برای پاسخ به شرایط محیط پیرامونی سازمان را فراهم میکند
و اغلب بصورت پویا و فعال حتی نقش راهبردی ایفاء می کند.
تعریف انتخاب استراتژی
مقایسه ای که هرسازمانی بین مهارتها ، منابع داخلی ، فرصتها و ریسک ها می نماید و راه مناسب و کارآمدی برای پاسخگوئی به شرایط انتخاب می نماید
مدیریت استراتژیک چیست ؟
مدیریت استراتژیک عبارت است از :
مدیریت، هدایت و کنترل سازمان بنحوی که بتواند واکنش مناسب و سریع در برابرتغییرات محیط درونی و برونی سازمان نشان داده و در شرایط ایده آل تغییردهنده محیط درونی و یا برونی باشد
اجزای مدیریت استراتژی
مدیریت استراتژیک:
1)تدوین
2)اجراء
3)ارزشیابی استراتژیها تشکیل شده است
تفکر استراتژیک
تفکر استراتژیک
عبارت است از آمادگی کامل ذهنی و اجرائی همه آحاد سازمان برای انطباق با شرایط یا تقدم زمانی و معنائی بر تغییرات محیطی
آمادگی محیط سازمانی برای تغییر
آمادگی و حمایت کامل مدیریت ارشد از محیط قابل تغییر
ریسک پذیری در سازمان
توانائی مدیران عملیاتی و کارکنان برای ایجاد تغییر و تحمل شرایط تغییر
چرا تفکر استراتژیک
محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
محیط سیاسی
تغییرات شدید در جغرافیای مناطق جهانی
تغییرات شدید در تفکر حاکمیت کشورها
شکل گیریهای شدید سیاسی در عرصه جهانی
بعلت دسترسی مردم به اطلاعات ،سطح آگاهی آنان در حال تغییر است
توقعات و خواسته های مردم بیشتر شده است
ارتباطات فرهنگی بین ملل بهبود یافته است
انواع استراتژی
استراتژیهای یکپارچگی
استراتژیهای تمرکز
استراتژیهای تنوع
استراتژیهای تدافعی
استراتژیهای یکپارچگی
راهبردهای بازاریابی جهانی
الگوی تصمیم گیری برای ورود به بازار جهانی
ایجاد سازمان بازار یابی
متغیرها:
هزینه و اثر آن بر سهم بازار
تعیین مسئولیتهای کلیدی و گماردن نیروهای کارساز در آنها