فرمت فایل : پاورپوینت قابل ویرایش      تعداد اسلاید: 45

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

 

آغاز سفر از مدینه تا غدیر
ابلاغ دو مسئله اساسی : حج، ولایت و خلافت دوازده امام علیهم‏السلام .
 
120000 نفر در مکه در پنجم ذى الحجة.
 
امیرالمؤمنین علیه‏السلام در یمن.
 
 
 
 
برنامه حج
با رسیدن ایام حج، پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله به عرفات و مشعر و منى رفتند، و اعمال حج را با تمام واجبات و مستحبات آن به مردم آموختند.

در منى پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله دو بار سخنرانى کردند، و زمینه را براى اعلام ولایت امیرالمؤمنین علیه‏السلام آماده فرمودند.

همچنین آن‏حضرت به امرخداوند، ودایع انبیاء علیهم‏السلام را به امیرالمؤمنین علیه‏السلام تحویل دادند.
 
 
حمدوثنای الهی
در اولین بخش سخن، حضرت حمد و ثناى الهى به جا آورده، صفات قدرت و رحمت حق تعالى را ذکر فرمودند، و به بندگى خود در مقابل ذات الهى شهادت دادند.
 
 
 
فرمان الهی برای مطلبی مهم
در بخش دوم تصریح فرمودند که باید فرمان مهمى درباره على علیه‏السلام ابلاغ کنم، و گرنه رسالت الهى را نرسانده‏ام و ترس از عذاب خدا دارم.
 
 
اعلان رسمی ولایت وامامت دوازده امام
 
در سومین بخش، آن حضرت امامت دوازده امام بعد از خود را تا آخرین روز دنیا با عمومیت ولایت آنان بر همه انسان‏ها، و در طول زمان‏ها و در همه مکان‏ها، و نفوذ کلماتشان در جمیع امور اعلام فرمودند.
 
 
 
معرفی و بلند کردن امیرالمؤمنین علیه‏السلام به دست پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله
در بخش چهارم خطبه، پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله بازوان امیرالمؤمنین علیه‏السلام را گرفتند و آن حضرت را از جا بلند کردند و در این حال فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ، اَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ». سپس کمال دین را با ولایت ائمه علیهم‏السلام اعلام فرمودند.